×
ul. Złotnicza 3, Łódź
507-087-531 | 511-120-017                        English

Czy zęby mleczne i stałe mogą odrosnąć?

Ludzie mają tylko dwa garnitury zebów: mleczne i stałe. Utrata zęba jest nieodwracalna, i jedynie dostępne zabiegi dentystyczne bądź chirurgiczne takie jak np. implantologia pozwalają "odzyskać' utracone uzębienie. Warto jednak podkreślić, że obecnie medycyna intensywnie bada procesy zachodzące u zwierząt, tak aby wykorzystać komórki macierzyste jakie posiada człowiek do stymulacji wzrostu nowych zębów. Wielu zwierzętom zęby odrastają nawet kilkakrotnie, więc badacze nie wątpią, iż poznanie komórek odpowiedzialnych za wzrost zębów u ludzi pozwoli osiągnąć sukces na tej płaszczyźnie. Dla przykładu: aligatorom zęby odrastają nawet 50 razy w życiu. Badania laboratoryjne pozwalają zatem wierzyć, iż odbudowa właściwych zębów u ludzi jest tylko kwestią czasu.


Czy próchnica to problem globalny?

Według badań przeprowadzonych w 2010 roku (Journal of Dental Research) choroby próchnicze dotykają obecnie prawie 4 mld ludzi na świecie. Próchnica jest zatem chorobą obejmującą ponad połowę światowej populacji, co drugi człowiek cierpi na tę chorobę! Próchnica została uznana za niepełnosprawność również z tego względu, że nie leczona może powodować bezpośrednio zawał serca. Badania dowodzą rownież, że w dzisiejszych czasach odnotowuje się mniej problemów z utratą zębów, a zdecydowanie więcej chorób przyzębia. Należy zatem uznać, że stomatologia zyskuje na świecie coraz większe znaczenie.

Czy próchnica to choroba zakaźna?

Tak, próchnica jest chorobą zakaźną. Dlatego szczególnie istotna jest dbałość nie tylko o higienę swojej jamy ustnej, ale również partnera bądź dziecka. "Całusy" prowadzą do przenoszenia flory bakteryjnej a tym samy próchnicy. Szczególnie ważna jest troska o niemowlaki i małe dzieci. Zainfekowanie ząbków mlecznych poprzez pocałunki od rodziców, dziadków i innych bliskich osób może już od najmłodszych lat generować problemy z ząbkami.


Czy dieta żywieniowa ma wpływ na stan naszych zębów?

Tak, współczesna dieta wpływa na stan flory bakteryjnej, a tym samym na stan naszych zębów. Badacze dowodzą, że obecnie w jamie ustnej dominują bakterie, które utrzymują jamę ustną w permanentnym stanie zapalnym, czyli chorobowym. To głównie cukier i pszenica będące podstawowymi składnikami diety odpowiadają za powstawanie próchnicy. Nasi przodkowie mieli dużo korzystniejszą z punktu widzenia stanu uzębienia florę bakteryjną. Dopiero era rolna i industrialna wywołały zmiany w sposobie żywienia intensyfikując powstawanie chronicznych schorzeń jamy ustnej.


Czy zęby można myć zaraz po spożyciu soku owocowego lub napoju gazowanego?

Nie, nie można. Zarówno zdrowe soki owocowe jak i lubiane napoje gazowane (np. cola) prowadzą do erozji szkliwa. Dlatego po ich spożyciu trzeba odczekać co najmniej pół godziny by poprzez szczotkowanie nie pogłębić uszkodzeń szkliwa. Na ratunek może przyjść jednak słomka! Pijąc soki i napoje przez słomkę ograniczamy bowiem ich negatywny wpływ na kondycję naszych zębów. 

 

Jakie są uwarunkowania gwarancyjne dla usług świadczonych przez Gabinet FRANIDENT?

 

Gabinet stomatologiczny FRANIDENT  oferuje usługi na najwyższym poziomie i każdorazowo stawia sobie za cel dobro i satysfakcję pacjenta. Stosujemy sprawdzone materiały renomowanych producentów  i  nowoczesne rozwiązania. Sukces leczenia stomatologicznego to również  odpowiednia opieka, wizyty kontrolne i higiena, za którą na co dzień  odpowiada indywidualnie każdy pacjent.

Na wykonane w Gabinecie FRANIDENT usługi stomatologiczne udzielamy gwarancji wg poniższych kryteriów:

 PROTEZA CAŁKOWITA

  • gwarancji udzielamy na maksimum 12 miesięcy;
  • jeżeli brakuje protezy dolnej lub pojedynczych zębów lekarz daje gwarancję tylko na 3-6 miesięcy.

 

PROTEZA SZKIELETOWA

  • gwarancji udzielamy na maksimum 12 miesięcy;
  • wszystkie warunki jak wyżej oraz:
  •  jeśli w czasie oddawania protezy pacjent ma uzupełnione wszystkie braki zębowe, po 8 miesiącach musi zgłosić się na wizytę kontrolną, na której lekarz może przedłużyć gwarancję do 12 m-c pod warunkiem, że pacjent ma nadal pełne uzębienie.

 

UZUPEŁNIENIA PORCELANOWE

  • gwarancji udzielamy na maksimum 3 lata;
  • jeśli oprócz uzupełnienia, które wykonuje lekarz pacjent ma jeszcze inne braki zębowe, gwarancję wydajemy tylko na okres 6 miesięcy.

 

WKŁADY KORONOWO-KORZENIOWE

  • gwarancji udzielamy na maksimum 1 rok;
  • jeśli w czasie oddawania wkładu pacjent ma braki zębowe, lekarz nie może udzielić gwarancji (pacjent podejmuje się leczenia na własne ryzyko!).

 

WYPEŁNIENIA

  • dajemy gwarancję na maksimum 1 rok ( w przypadku wyleczenia i uzupełnienie wszystkich zębów w okresie 6 miesięcy zgodnie z planem leczenia);
  • gwarancja obowiązuje na okres 1 roku, gdy pacjent przestrzega regularnych wizyt kontrolnych co 3 miesiące;
  • gwarancja 3 m-ce – w zębach martwych, lub gdy wypełnienie jest większe niż 50% objętości zęba ( takie zęby powinny być zaopatrzone koroną protetyczną);
  • w przypadku konieczności przeleczenia kanałowo zęba w krótkim czasie po jego wypełnieniu pacjent ponosi koszty wyłącznie leczenia kanałowego (wypełnienie zakładamy w ramach gwarancji);
  • na wypełnienia u dzieci nie udzilamy gwarancji.

 

ENDODONCJA

  • dajemy gwarancję na maksimum 12 m-c, jednak jej udzielenie uwarunkowane jest stanem pozostałych zębów, które powinny być wyleczone. 

 

GWARANCJA NIE OBEJMUJE: 

  • leczenia endodontycznego (kanałowego) ze względu na nieprzewidywalny proces gojenia zapalenia tkanek okołowierzchołkowych;
  • prac tymczasowych – wypełnienia, licówki, korony, mosty, protezy tymczasowe oraz natychmiastowe bezpośrednio po usunięciu zębów;
  • prac, przy wykonaniu których Pacjent został poinformowany o braku lub ograniczonej gwarancji, a które zostały wykonane na wyraźne życzenie Pacjenta;
  • leczenia stanów zapalnych zębodołu po ekstrakcji zęba;
  • leczenia zapalenia miazgi zęba bezpośrednio po wykonaniu wypełnienia lub osadzeniu pracy protetycznej – w takiej sytuacji Pacjent ponosi koszty tylko leczenia endodontycznego.

 

 NIE PODLEGAJĄ GWARANCJI USZKODZENIA:

  • Mechaniczne zębów naturalnych lub sztucznych w trakcie leczenia endodontycznego (np. pomiędzy wizytami);
  •  Urazowe (np. w wyniku uderzenia w koronę protetyczną lub innego nieszczęśliwego wypadku);
  • Powstałe w wyniku naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu;
  • Wynikające z nie przestrzegania zasad higieny jamy ustnej;
  • Wynikające z nieprzestrzegania zaleceń lekarza stomatologa odnośnie postępowania z uzupełnieniami protetycznymi;
  • Będące wynikiem współistniejącego schorzenia mającego niekorzystny wpływ na układ żujący (np. cukrzyca, osteoporoza, padaczka, stany po leczeniu chemio- i/lub radioterapią);
  • Spowodowane uzupełnieniem tylko części braków zębowych, co powoduje przeciążenie wykonanego uzupełnienia protetycznego;
  • Spowodowane przez korekty wykonane poza Gabinetem Stomatologicznym FRANIDENT.

 

Gwarancja traci ważność jeśli pacjent nie zgłasza się na wizyty kontrolne co 3 miesięce, nie zgodził się na wykonanie badania RTG panoramicznego, nie utrzymuje prawidłowej czystości jamy ustnej lub ząb jest w nieprawidłowym zgryzie.

Jakie są zasady umawiania i odwoływania wizyt w Gabinecie FRANIDENT?

 

Wizyty planowane w Gabinecie Stomatologicznym FRANIDENT umawiane są każdorazowo  indywdiualnie drogą telefoniczną lub na miejscu w rejestracji FRANIDENT. Terminy oczekiwania na wizytę uzależnione są od zakresu leczenia i proponowane przez Gabinet zgodnie z dostępnoscią lekarzy i specjalistów. 

O zaplanowanej wizycie Gabinet zwyczajowo  przypomina Pacjentowi poprzez sms/telefon na dzień przed uzgodniomym terminem wizyty.  Brak przypomnienia o wizycie ze strony Gabinetu nie zwalnia Pacjenta  z obowiązku odbycia wizyty w umówionym terminie.

Pacjenci, którzy nie pojawią się na zarezerwowanej wizycie bez wcześniejszego uprzedzenia o swojej nieobecności (nie później  jak  na 24h przed terminem)  będą przy kolejnej wizycie zobowiązani do  wpłaty kwoty 150 zł  jako opłaty za nieodbytą/nieodwołaną wizytę w Gabinecie.

W przypadku Pacjentów, którzy przełożą lub odwołają co najmniej dwukrotnie z rzędu wizytę w Gabinecie Stomatologicznym FRANIDENT w czasie nie przekraczającym  24 godzin przed uzgodnionym terminem, Gabinet będzie pobierał zadatek w wysokości 250 zł. Przedpłata pobierana jest wówczas na poczet umówionej kolejnej wizyty (przelew bankowy na rachunek Gabinetu, BLIK na telefon nr 507087531 lub gotówka w kasie FRANIDENT), a następnie odliczana od wartości usługi w dniu jej realizacji.   

 Pacjent ma prawo odwołać pierwotną wizytę bez konsekwencji nie później niż 24h przed  uzgodnionym terminem. W takiej sytuacji zadatek podlega zwrotowi bądź za zgodą Pacjenta zostanie zaliczony na poczet przyszłego leczenia (następnej wizyty).

Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku odwołania wizyty w krótszym czasie bądź w przypadku nie stawienia się przez Pacjenta o umówionej godzinie.

 

 

  

 

 

 

 

ZamknijStrona używa cookies (ciasteczek). W przeglądarkach internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.